Lorem ipsum dolor, sit amet consectetur adipisicing elit. Quisquam, earum! Quia culpa delectus, accusantium doloribus repellendus officia tempore vero repellat! Porro dolore officia provident quasi aliquam aut odio sequi aliquid.

Téma: Dodavatelský řetězec

CBAM: Jak funguje mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích a jaké změny firmy čekají?

Podle mechanismu uhlíkového vyrovnání na hranicích nebo také CBAM firmy již od ledna letošního roku reportují v rámci přechodného období. Nově ale firmy nemohou nadále uvádět v hlášení pouze referenční hodnoty emisí, nýbrž ty skutečné. Pro usnadnění přípravy zpráv a komunikaci s dodavateli připravila Evropská komise nové dokumenty. Přečtěte si, co byste o CBAM měli vědět, co se mění, s čím mají firmy největší problémy i kde najdete všechny podstatné informace.
Přečíst článek

Představujeme 8 nových zákonů, které mohou být zásadní i pro vaši firmu

Evropský parlament během svého posledního jednání v tomto mandátu schválil řadu nových či revidovaných zákonů. Vybrali jsme pro vás osm z nich, které mohou být klíčové i pro vás a vaši firmu. Nová pravidla se dotknou například obalů, práva spotřebitelů na opravu či renovace budov. Zásadní budou pro firmy především nová pravidla o odpovědnosti za dodavatelský řetězec nebo zákaz zboží vyrobeného za pomoci nucené práce. Do budoucna by také mělo být snazší produkovat v Evropě inovativní technologie včetně těch jaderných. Novinkou je i dobrovolný certifikační rámec pro odstraňování uhlíku.
Přečíst článek

Největší výzva pro firmy jsou dlouhodobě jejich dodavatelé

Sociální témata a data skrývající se v rámci ESG pod písmenem S bývají často upozaděné a nevěnuje se jim taková pozornost, jako environmentálním dopadům. Pro firmy to ale může být velká výzva, především pokud se to týká zjišťování pracovních podmínek u dodavatelů nebo dodržování základních pravidel ochrany lidských práv.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 4. – ESRS S4, Spotřebitelé a koncoví uživatelé

V nejnovějším díle seriálu „Social“ se zaměříme na spotřebitele a koncové uživatele. Odhalíme, co se skrývá pod návrhem standardu ESRS S4 a jaké informace budou muset firmy v této kategorii sbírat. Zásadní je celou oblast Social nepodcenit a připravit se na reporting včas, i pokud se na vaší firmu tato povinnost zatím přímo nevztahuje. Zeptat se vás totiž mohou zákazníci i odběratelé.
Přečíst článek
Odebírat newsletter