Téma: Emise

Seriál „CO2 stopa“: Díl 4. – Uhlíková stopa měst a obcí

Problematiku uhlíkové stopy vnímáme především v kontextu firem, na něž přímo dopadá směrnice CSRD. Protože se Česká republika zavázala stát se do roku 2050 uhlíkově neutrální ekonomikou, může se stát, že povinnost reportovat uhlíkovou stopu budou mít i jednotlivé municipality. Vysvětlíme, proč by se města a obce měly uhlíkovou stopou zabývat a jaké to pro ně přináší výhody a příležitosti a ukážeme, kde už se obce na reporting připravují.
Přečíst článek

Seriál „CO2 stopa“: Díl 3. – Strašák jménem scope 3

Jak měřit přímé emise a kde získat informace o emisích z výroby elektřiny firmy už často vědí. Jak ale změřit emise, na které firma nemá přímý vliv? Ve třetím díle seriálu CO2 stopa vysvětlíme, jaké emise se počítají v rámci tzv. scope 3. Dozvíte se, jak postupovat, chcete-li začít měřit nepřímé emise a přidáme několik tipů, jak emise ve scope 3 účinně snižovat.
Přečíst článek

EY byla i v roce 2022 uhlíkově negativní. Do roku 2025 plánuje dosáhnout nulových emisí

Globální poradenská společnost EY si i v roce 2022 udržela status tzv. uhlíkově negativní, což zjednodušeně znamená, že kompenzuje a odstraňuje více emisí oxidu uhličitého, než kolik sama vyprodukuje. EY tohoto stavu dosáhla již druhý rok po sobě, proto věří, že se jí k roku 2025 podaří naplnit interní sedmibodový dekarbonizační plán. Ke stejnému nízkouhlíkovému přístupu aktivně motivuje i své klienty, dodavatele a obchodní partnery. Vedení společnosti považuje za největší výzvu pro nadcházející období striktní oddělení obchodního růstu od zvyšování produkce emisí.
Přečíst článek

Seriál „CO2 stopa“: Díl 1. – Nebojte se transparentně komunikovat výsledky

Pohledem z praxe v novém seriálu přiblížíme některá, možná i trochu kontroverzní, témata spojená s uhlíkovou stopou, tedy jednou z částí skládačky ESG metodiky. V úvodním díle se zaměříme na úplně první krok, který reportování uhlíkové stopy předchází. Vysvětlíme, proč by se firmy neměly bát transparentně komunikovat výsledky svého CO₂ auditu. Firmy sice často ukazují některé své aktivity v problematice omezování uhlíkové stopy, ale přesná čísla veřejně sdělit nechtějí. Bojí se totiž srovnávání s konkurencí, ačkoli často srovnávají „jablka s hruškami“. 
Přečíst článek

Omnicom Media Group: Emise ve Scope 3 snížíme zapojením klientů do dekarbonizace reklamního trhu

Reklamní a komunikační prostředí jsou oblastí, ve které se prozatím ohledy na životní prostředí příliš neberou. Největší podíl vyprodukovaných emisí mediální skupiny Omnicom Media Group (OMG) spadá do Scope 3, což jsou emise vzniklé mimo hranice společnosti. OMG se proto rozhodla aktivně snižovat své emise nejen ve Scope 1 a 2, ale jít ve snižování emisí o krok dál a podporovat své klienty v jejich vlastní dekarbonizaci.
Přečíst článek
Odebírat newsletter