Téma: ESG

Jak si vylepšit ESG skóre podporou udržitelného stravování

Třetina veškerého vyprodukovaného jídla přijde nazmar. Ztráty se týkají jak samotné produkce, tak zpracování, distribuce či chování spotřebitelů, kteří vyhodí přibližně desetinu jídla. Kvůli tomu dochází k plýtvání vynaloženými zdroji a zvyšování uhlíkové stopy. Proti tomu se nicméně snaží bojovat jednotlivé vlády i samotné firmy. Například podle průzkumu společnosti Edenred opatření proti plýtvání zavedly již tři čtvrtiny restaurací, přičemž nejčastěji se jednalo o úpravu menu a receptur. V rámci sociálního pilíře ESG ale mohou proti plýtvání bojovat všechny firmy, tedy i ty, které nespadají do potravinářství.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 3. – 4 kroky přípravy strategie udržitelnosti

V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na motivaci, tj. proč by se firmy měly udržitelnosti zabývat. Dnes pokročíme a už konkrétně ukážeme, jak na to. Nejen v běžném životě, ale zejména v podnikání totiž platí klasické pořekadlo, že „Naděje není strategie.“ Poznejte čtyři základní kroky, které musí implementaci dobře zvolené strategie předcházet.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 2. – Benefity a rizika ESG

V úvodním článku našeho seriálu jsme si řekli, jaký je udržitelný model podnikání a proč bychom se jím vůbec měli zabývat. Nastavení firemních procesů a strategie dle pravidel ESG s ohledem na evropský i globální kontext jsou nezbytné a určitě nejde jen o regulatorní a administrativní zátěž, jak si někteří myslí. Přináší i řadu pozitiv podnikatelům samotným. Jaké to jsou?
Přečíst článek

Nový německý zákon předbíhá směrnici CSDD a ovlivní i české exportéry

V záplavě informací o ESG by mohla uniknout pro české exportéry potenciálně nejdůležitější informace: přijetí německého zákona „Lieferkettengesetz“, v překladu „Zákon o dodavatelských řetězcích“. Ten již předjímá, co bude brzy platit v celé Evropské unii, jakmile vejde v platnost směrnice CSDD a zavádí povinnost dodržování a ochrany lidských práv v globálních dodavatelských řetězcích. Vzhledem k tomu, že Německo je naším největším obchodním partnerem, měli by nové legislativě věnovat čeští exportéři zvýšenou pozornost.
Přečíst článek

Průzkum: Češi se neshodnou na významu firemní odpovědnosti

Mezi Čechy převládá názor, že by se firmy měly zasazovat o udržitelnost, myslí si to 86 % z nich. Současně ale jen 56 % lidí tvrdí, že podniky v současnosti skutečně udržitelně jednají, větší důvěru vkládají v neziskové organizace a nadace. I když se lidé shodnou, že by firmy měly být udržitelné a odpovědné, významy těchto slov si každý vykládá jinak. Obecně si ale pod firemní udržitelností a odpovědností Češi představují recyklování odpadů, sázení stromů a férové jednání se zaměstnanci, zatímco zapomínají na způsob řízení firmy.
Přečíst článek
Odebírat newsletter