Téma: ESG

Průzkum: Češi se neshodnou na významu firemní odpovědnosti

Mezi Čechy převládá názor, že by se firmy měly zasazovat o udržitelnost, myslí si to 86 % z nich. Současně ale jen 56 % lidí tvrdí, že podniky v současnosti skutečně udržitelně jednají, větší důvěru vkládají v neziskové organizace a nadace. I když se lidé shodnou, že by firmy měly být udržitelné a odpovědné, významy těchto slov si každý vykládá jinak. Obecně si ale pod firemní udržitelností a odpovědností Češi představují recyklování odpadů, sázení stromů a férové jednání se zaměstnanci, zatímco zapomínají na způsob řízení firmy.
Přečíst článek

Seriál: Jak na udržitelnost ve firmách?
Díl 1. – Přechod k udržitelnému modelu

Všichni mluví o tom, že je potřeba, aby firmy byly udržitelné. Požadují to regulátoři, ptají se na to klienti a zákazníci, vyhodnocují to investoři a finanční instituce, zajímá to potenciální i současné zaměstnance. Ale jak na to? V našem seriálu vám vysvětlíme, jak se vaše firma dostane od klasického modelu fungování do toho udržitelného. Dozvíte se, v čem se tyto modely liší, na co všechno je třeba myslet, jakými kroky projít a v jakém pořadí a nakonec jak poznat, že už vaše firma udržitelná je.
Přečíst článek

Češi preferují zboží a služby od odpovědných firem, ale jen 18 % z nich si aktivně zjišťuje, které to jsou

Odpovědnou značku si vybaví pouze 4 z 10 Čechů a aktivně si informace o nich zjišťuje necelá pětina populace, vyplývá to z průzkumu výzkumné společnosti Ipsos s názvem CSR&Reputation Research 2021. Výsledky z něj poukazují na skutečnost, že samotná implementace ESG principů automaticky nevede k tomu, aby veřejnost danou firmu vnímala jako odpovědnou. Současný stav je tak příležitostí pro odpovědné firmy ke zvýšení povědomí o sobě. Z dat totiž také vyplývá, že čtvrtina Čechů by si přála více slyšet o odpovědnosti firem a každý osmý Čech doposud nezaznamenal, že by taková kampaň již probíhala.
Přečíst článek

Průzkum: 87 % českých firem se věnuje udržitelnosti, nejčastěji z vlastního přesvědčení

Začlenění udržitelnosti do obchodního modelu firem je příležitostí, jak výrazně prospět celé planetě. Firmy mají v oblasti udržitelnosti velkou odpovědnost a podle průzkumu, který Svaz průmyslu a dopravy realizoval na přelomu května a června, si to podniky nejen uvědomují, ale konkrétní kroky na cestě k udržitelnosti už podnikají.
Přečíst článek

Právní odpovědnost statutárního orgánu s ohledem na ESG a nefinanční reporting

ESG není právní pojem. Pojem ESG (environmental, social, governance) vznikl na finančních trzích. S ohledem na různé velké korporátní skandály a s nimi souvisejícími finančními škodami, které vznikly obchodním společnostem jsou si investoři vědomi, že kritéria ESG jsou velmi relevantní pro ocenění korporace. Nedostatečná informovanost či dokonce ignorace ESG kritérií u korporací představuje riziko pro jejich investice a podnikání jako takové. Odpovědnost ošetření těchto rizik padá na management společností.
Přečíst článek
Odebírat newsletter