Téma: ESG

ESG pro malé a střední firmy: Jak plnit udržitelnost a růst?

Ještě před rokem znala pojem ESG jen necelá třetina malých a středních firem. Dnes je situace už jiná. Mnohé z nich jako dodavatelé nadnárodních společností vnímají tlak na detailnější informování o tématech udržitelnosti, přestože tuto povinnost (zatím) nemají. Stejnému tlaku čím dál častěji čelí ze strany odběratelů, bank i zaměstnanců, kteří preferují odpovědné firmy. Jak se připravit na požadavky klíčových stakeholderů a jak najít svoji cestu k udržitelnosti, která bude ekonomicky dávat smysl?
Přečíst článek

ESG ratingy: Přehled, výzvy a regulace

Ratingy, neboli hodnocení environmentálních, sociálních faktorů a faktorů správy podniků (ESG), poskytují názor a informace o profilu společnosti nebo finančního nástroje v oblasti udržitelnosti tím, že posuzují jejich vystavení rizikům týkajících se udržitelnosti a/nebo jejich dopady na společnost a životní prostředí.
Přečíst článek

Pojem ESG dobře znají jen 4 % Čechů, posoudit společenskou odpovědnost firem umí každý čtvrtý

Za udržitelné spotřebitele se považují dvě třetiny Čechů, jen 14 % se však přiznává k ochotě žít udržitelně i za cenu toho, že si připlatí a sníží svůj komfort. V praxi zůstává nejhojněji provozovanou udržitelnou aktivitou Čechů třídění odpadu v domácnosti, věnují se mu tři čtvrtiny dotázaných. Zároveň se v roce 2023 meziročně snížil podíl lidí, pro které je jednoduché se vyznat v tom, které společnosti se chovají odpovědně – z 28 na 24 %. Pouhá 4 % respondentů znají dobře pojem ESG.
Přečíst článek

ESG v praktických souvislostech: Asociace udržitelného podnikání spustí v září další běh vzdělávacího kurzu pro ESG manažery

Udržitelnost a ESG jsou klíčové oblasti, které se stávají nezbytnými pro moderní podnikání. Pokud se orientujete v teoretických znalostech, ale hledáte praktické využití, šestitýdenní vzdělávací program Asociace udržitelného podnikání (AUP) je přesně pro vás. Čtvrtý běh programu začíná již 16. září.
Přečíst článek

42 % Čechů má nefunkční mobil v šuplíku. Jak mohou firmy přispět k omezení produkce elektroodpadu?

Češi schovávají nefunkční mobilní telefony do šuplíků místo jejich recyklace a stovky tisíc jich vyhodí do směsného odpadu. Průzkum agentury Ipsos pro Remobil odhalil, že přibližně dvě pětiny Čechů mají doma v průměru dva staré telefony, které nevyužívají. Současně zvyšují množství elektroodpadu tím, že si nejčastěji kupují nový telefon každý druhý až třetí rok. Mobily přitom obsahují celou řadu kovů, jejichž těžba zatěžuje životní prostředí a které lze recyklovat. Otevírá se tak prostor pro prodejce a výrobce elektroniky, ti by totiž v rámci odpovědnosti za prodaný/vyrobený produkt měli umožnit jeho recyklaci. Jak ale ukazuje zkušenost T-Mobile, to mnohdy samo o sobě nestačí a je potřeba přejít do aktivní komunikace a osvěty společnosti, které budou lidi k recyklaci motivovat.
Přečíst článek
Odebírat newsletter