CSRD.cz se mění na Byznys a udržitelnost

Téma: ESRS

ESG report v 5 krocích: Díl 3. – Jak sestavit zprávu: struktura a formát

Sestavit zprávu podle standardů ESRS není snadné – počítejte s tím, že to může zabrat až 300 hodin. Tyto standardy mají jasně danou strukturu a také přísné požadavky na kvalitu dat. Data musí být přehledná, přesná a hlavně ověřitelná. Od roku 2026 bude navíc nutné informace zveřejňovat ve strojově čitelném formátu XHTML. Třetí díl seriálu 5 kroků k ESG reportu z pera ESG konzultantky Pavlíny Al-Madhagi, pro vás shrnuje, jak sestavit zprávu dle evropských standardů ESRS a na co při tom nezapomenout.
Přečíst článek

ESG v praktických souvislostech: Asociace udržitelného podnikání spustí v září další běh vzdělávacího kurzu pro ESG manažery

Udržitelnost a ESG jsou klíčové oblasti, které se stávají nezbytnými pro moderní podnikání. Pokud se orientujete v teoretických znalostech, ale hledáte praktické využití, šestitýdenní vzdělávací program Asociace udržitelného podnikání (AUP) je přesně pro vás. Čtvrtý běh programu začíná již 16. září.
Přečíst článek

Podcast: Příští rok začne platit směrnice o nefinančním reportingu. Partnerka EY Alice Machová vysvětluje, co to pro firmy znamená

Už v roce 2025 budou muset velké firmy zveřejňovat svůj nefinanční report za rok 2024. S postupem následujících let se tato povinnost bude vztahovat i na menší společnosti. Se sběrem dat tak není dobré otálet. „Nikdo se nechce dostat do situace, že bude sbírat data poprvé v roce 2025, kdy budou také poprvé auditována,“ uvádí v rozhovoru pro Ekonews Alice Machová, partnerka společnosti EY.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 4. – ESRS S4, Spotřebitelé a koncoví uživatelé

V nejnovějším díle seriálu „Social“ se zaměříme na spotřebitele a koncové uživatele. Odhalíme, co se skrývá pod návrhem standardu ESRS S4 a jaké informace budou muset firmy v této kategorii sbírat. Zásadní je celou oblast Social nepodcenit a připravit se na reporting včas, i pokud se na vaší firmu tato povinnost zatím přímo nevztahuje. Zeptat se vás totiž mohou zákazníci i odběratelé.
Přečíst článek
Odebírat newsletter