Lorem ipsum dolor, sit amet consectetur adipisicing elit. Quisquam, earum! Quia culpa delectus, accusantium doloribus repellendus officia tempore vero repellat! Porro dolore officia provident quasi aliquam aut odio sequi aliquid.

Téma: Předpisy

89 % nefinančních podniků zveřejnilo způsobilost podle EU Taxonomie, ukázal průzkum EY

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti EY EU Taxonomy Barometer zveřejnilo 96 % nefinančních podniků taxonomické informace v rámci svých zpráv. Alespoň jeden ze tří klíčových ukazatelů pak zveřejnilo 89 % společností. Nicméně, více než třetina společností vykazuje nulový 'způsobilý obrat'. To ukazuje omezený potenciál těchto firem přispívat k cílům zmírňování a adaptace na klimatické změny. Zatímco průměrné podíly způsobilých investic a provozních výdajů jsou poměrně vysoké, existují výrazné rozdíly mezi zeměmi, odvětvími, stejně jako mezi způsobilostí a skutečným sladěním s klimatickými cíli.
Přečíst článek

Taxonomie EU: Jak připravit firmu na nové povinnosti?

Evropská unie zavádí nové regulační požadavky na vykazování udržitelnosti, známé jako EU Taxonomie. Zatímco některé společnosti již soulad svých činností s taxonomií vykazují, jiné se potýkají s nedostatkem dat a komplexitou nových požadavků. Jak jsou společnosti na taxonomii připraveny, ukazuje nový průzkum poradenské společnosti EY. V článku se dále dozvíte kde čerpat důležité informace o taxonomii, jaké jsou její kořeny, jak s vykazováním dle taxonomie začít i jak spolu souvisí taxonomie a CSRD.
Přečíst článek

Seriál „CO2 stopa“: Díl 1. – Nebojte se transparentně komunikovat výsledky

Pohledem z praxe v novém seriálu přiblížíme některá, možná i trochu kontroverzní, témata spojená s uhlíkovou stopou, tedy jednou z částí skládačky ESG metodiky. V úvodním díle se zaměříme na úplně první krok, který reportování uhlíkové stopy předchází. Vysvětlíme, proč by se firmy neměly bát transparentně komunikovat výsledky svého CO₂ auditu. Firmy sice často ukazují některé své aktivity v problematice omezování uhlíkové stopy, ale přesná čísla veřejně sdělit nechtějí. Bojí se totiž srovnávání s konkurencí, ačkoli často srovnávají „jablka s hruškami“. 
Přečíst článek
Odebírat newsletter