Téma: Reporting

Seriál „CO2 stopa“: Díl 4. – Uhlíková stopa měst a obcí

Problematiku uhlíkové stopy vnímáme především v kontextu firem, na něž přímo dopadá směrnice CSRD. Protože se Česká republika zavázala stát se do roku 2050 uhlíkově neutrální ekonomikou, může se stát, že povinnost reportovat uhlíkovou stopu budou mít i jednotlivé municipality. Vysvětlíme, proč by se města a obce měly uhlíkovou stopou zabývat a jaké to pro ně přináší výhody a příležitosti a ukážeme, kde už se obce na reporting připravují.
Přečíst článek

Cirkulární ekonomika může snížit průmyslové emise o 65 % do roku 2050

Hledat cesty k udržitelnějšímu podnikání je nezbytné – nejen kvůli stále citelnějším projevům klimatické krize, ale také z ekonomických důvodů. Na každého člověka na planetě připadá ročně 11 tun vytěžených surovin. Cirkulární ekonomika, model zaměřený na minimalizaci odpadu a maximalizaci hodnoty zdrojů, se jeví jako jeden z nejefektivnějších nástrojů nejen pro menší spotřebu primárních zdrojů, ale i pro dekarbonizaci a snižování nákladů firem. Díky cirkulárním řešením může Evropa do roku 2050 snížit průmyslové emise až o 65 %.
Přečíst článek

Nový vzdělávací program „ESG EDU“

Od 18. září se můžete těšit na nový šestitýdenní vzdělávací program zaměřený na ESG zakončený certifikátem. Program nabízí jedinečnou kombinaci teoretických znalostí a jejich praktického využití ve firemním prostředí. Cílem je pomoci účastníkům zorientovat se v dynamicky se rozvíjejícím tématu ESG, oblasti odpovědného a udržitelného podnikání, připravit je na nové legislativní povinnosti a přiblížit jim poznatky z praxe napříč obory a různými typy firem.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 4. – ESRS S4, Spotřebitelé a koncoví uživatelé

V nejnovějším díle seriálu „Social“ se zaměříme na spotřebitele a koncové uživatele. Odhalíme, co se skrývá pod návrhem standardu ESRS S4 a jaké informace budou muset firmy v této kategorii sbírat. Zásadní je celou oblast Social nepodcenit a připravit se na reporting včas, i pokud se na vaší firmu tato povinnost zatím přímo nevztahuje. Zeptat se vás totiž mohou zákazníci i odběratelé.
Přečíst článek
Odebírat newsletter