Téma: Reporting

Omnicom Media Group: Emise ve Scope 3 snížíme zapojením klientů do dekarbonizace reklamního trhu

Reklamní a komunikační prostředí jsou oblastí, ve které se prozatím ohledy na životní prostředí příliš neberou. Největší podíl vyprodukovaných emisí mediální skupiny Omnicom Media Group (OMG) spadá do Scope 3, což jsou emise vzniklé mimo hranice společnosti. OMG se proto rozhodla aktivně snižovat své emise nejen ve Scope 1 a 2, ale jít ve snižování emisí o krok dál a podporovat své klienty v jejich vlastní dekarbonizaci.
Přečíst článek

Zelené dluhopisy – financování budoucnosti

Zelené dluhopisy jsou relativně novou formou udržitelného investování. Od ostatních dluhopisů se na první pohled nijak neliší, ale pro emitenty i investory je rozdíl zásadní: účelem jejich vydávání je totiž financování tzv. zelených projektů. Emitenti skrze ně deklarují vůči investorské i laické veřejnosti svůj závazek podílet se na podpoře udržitelnosti a přispět k dosažení environmentálně prospěšných cílů. Na to slyší velcí investoři (investiční banky, fondy apod.), kteří do takových bohulibých činností chtějí vložit peníze a profilovat se udržitelně i vůči svým klientům, kterým následně zelený produkt nabídnou.
Přečíst článek

Mezinárodní účetní standardy IFRS a udržitelnost

Již nějakou dobu se mluví o potřebě jednotných standardů reportingu o udržitelnosti. V tuto chvíli si každá firma, která udržitelnost systematicky řeší a zveřejňuje o tom informace, volí formu reportu podle svého uvážení. Některé zprávy mají spíše „lifestylovou“ podobu více srozumitelnou běžným čtenářům, jiné jsou vytvořené například dle GRI, TCFD či SASB. Tuto situaci by měly zpřehlednit dvě sady standardů, které v létě prošly připomínkovým řízením. V tomto článku se blíže podíváme na mezinárodní standardy na bázi IFRS.
Přečíst článek
Odebírat newsletter