CSRD.cz se mění na Byznys a udržitelnost

Téma: Seriál ESG reporty v českých firmách

Seriál „ESG reporty v českých firmách“: Obtížné je udržet správný balanc mezi relevantním reportingem a over-reportingem, říká manažer udržitelnosti ČSOB

Stanovit, která témata a jak zásadně ovlivňují různé skupiny stakeholderů nebo banku samotnou, bylo jedním z největších úkolů při sestavování ESG reportu v případě společnosti ČSOB. Hranice mezi relevantním a přehnaným reportingem je totiž mnohdy nejasná. Náročný byl vznik reportu ale také z pohledu času. Citelný dopad ESG reportingu na dodavatelský řetězec vnímá ČSOB jako pozitivní přínos udržitelného reportování. „Je to takový efekt sněhové koule, kdy jeden začne a druhý, aby uspokojil poptávku po informacích, začne také,“ říká Procesní manažer pro Udržitelnost ČSOB Theodor Christofi. V rozhovoru, ve kterém s námi sdílel průběh přípravy ESG reportu ČSOB, mimo jiné připomíná, že podstatné není pouhé stanovení ambicí, ale také jejich převedení do konkrétních opatření.
Přečíst článek

Seriál „ESG reporty v českých firmách“: Jakmile pochopíte, že ESG není diktát EU, ale pomocný rámec, tak máte napůl vyhráno, říká Lukáš Bajgar z OKIN FACILITY

Manažeři společnosti OKIN FACILITY se do vypracování ESG reportu vydali, jak sami říkají, po hlavě. A hlavně dříve než jej začala vyžadovat legislativa, aby si ověřili, co jsou schopni zvládnout. Cestu společnosti z oblasti facility managementu k ESG reportu i překážky, které musela překonat, popsal pro CSRD.cz ESG manažer Lukáš Bajgar. On sám doporučuje: „Nebát se toho. A pokud si jste nejistí, kde začít, nebojte se oslovit komunitu lidí, která se problematice věnuje.“
Přečíst článek

Seriál „ESG reporty v českých firmách“: Metodická pomoc je sice důležitá, ale report za vás nenapíše. To jsme si museli odpracovat sami, říká šéfka komunikace Lidl

Sestavování ESG reportu znamenalo pro společnost Lidl jako pro všechny firmy řadu výzev. Jednou z největších se ukázala být schopnost zapojit lidi napříč společností, získat data a v daném omezeném čase všechno skloubit dohromady. Pro Lidl sestavování reportu představuje také důležitý strategický rámec, od kterého se značka může odrazit při přemýšlení o vlastní identitě. „Že pro nás ESG reportování není jen otázkou dodržování předpisů ukazuje fakt, že Lidl v Česku šel do reportování udržitelnosti dobrovolně. Víme, že v oblasti udržitelnosti děláme proaktivně hodně a dává nám smysl si to zmapovat a dát o tom vědět i ostatním,“ říká vedoucí firemní komunikace Lidl Eliška Froschová Stehlíková, která se s námi podělila o to, jak se s výzvami reportingu firma vypořádala.
Přečíst článek
Odebírat newsletter