Téma: Seriál Greenwashing

Seriál „Greenwashing“: Díl 2. – Na co si dát pozor jako firma i jako zákazník

Greenwashingové praktiky se podle průzkumu Evropské komise objevují u poloviny „zelených“ tvrzení. Přitom transparentnost a dobrá informovanost spotřebitelů je klíčem ke změně spotřebitelského chování. Nově o greenwashingu, ochraně spotřebitelů a ověřitelnosti zelených tvrzení hovoří i evropské zákony. Firmám, které se zavádějících či klamavých praktik dopouštějí, hrozí vysoké pokuty až do 4 % obratu firmy.
Přečíst článek

Seriál „Greenwashing“: Díl 1. – Je zelená opravdu zelená?

Greenwashing je zavádějící strategie firmy, která má vytvářet dojem, že se firma chová udržitelněji, než tomu ve skutečnosti je. Některé firmy, vědomě či nevědomky, se ke greenwashingu uchylují jako ke snadné cestě a netuší, že jim může za pár let zlomit vaz. V prvním díle našeho seriálu odhalíme historii greenwashingu, vysvětlíme, proč se k němu firmy uchylují a v jakých oblastech se s ním můžete setkat. V dalších dílech se budeme věnovat například i na novým pravidlům pro označování produktů, o kterých v lednu rozhodla Evropa a zahájila tak svůj boj proti greenwashingu.
Přečíst článek
Odebírat newsletter