Téma: Seriál Social

Seriál „Social“: Díl 4. – ESRS S4, Spotřebitelé a koncoví uživatelé

V nejnovějším díle seriálu „Social“ se zaměříme na spotřebitele a koncové uživatele. Odhalíme, co se skrývá pod návrhem standardu ESRS S4 a jaké informace budou muset firmy v této kategorii sbírat. Zásadní je celou oblast Social nepodcenit a připravit se na reporting včas, i pokud se na vaší firmu tato povinnost zatím přímo nevztahuje. Zeptat se vás totiž mohou zákazníci i odběratelé.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 2. – ESRS S2, Pracovníci v dodavatelském řetězci

Klíčovým tématem pilíře „S“ jsou zaměstnanci a péče o ně, což by zejména v dnešní době, kdy je nedostatek kvalitních pracovníků a firmy se předhánějí v boji o každý talent, nemělo být opomíjeno. Kromě péče o vlastní zaměstnance ale nová legislativa vyžaduje, aby firma vedla v patrnosti i pracovníky v dodavatelských řetězcích. Neznamená to však, že musí nutně reportovat o každém svém dodavateli. O potřebě reportování rozhodne tzv. test materiality. Přečtěte si, co se pod tímto termínem skrývá.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 1. – Sociální pilíř modelu ESG a standard ESRS S1, Vlastní pracovní síla

Pro každou firmu, bez ohledu na obor podnikání, velikost či lokalitu, jsou důležité vazby a interakce s různými zúčastněnými či zainteresovanými skupinami, tzv. stakeholders. Mezi ty hlavní nesporně patří klienti či spotřebitelé, zaměstnanci a také komunity, ve kterých firmy působí. Tyto skupiny jsou optikou modelu ESG obsaženy v sociálním pilíři. Co o nich podle CSRD budou muset firmy již brzy zveřejňovat? Na co se musí připravit?
Přečíst článek
Odebírat newsletter