Téma: Strategie

Seriál „Diverzita“: Díl 1. – Co říkají data o diverzitě v Česku a v Evropě

Rozdíl mezi platy českých mužů a žen se dlouhodobě drží na dvouciferných číslech, momentálně činí 17,9 %. Počet žen s terciárním vzděláním přitom muže převyšuje a přesto se ženy do vedoucích pozic dostanou málokdy. Platové rozdíly a zastoupení ovšem nejsou jediným problémem, který firmy v rámci diverzity řeší. Od letošního roku některé z nich budou muset sledovat a reportovat také zastoupení žen ve vedení firem, postoj k LGBTQ+ komunitě či hendikepovaným. Případně jim nezbyde než své standardy upravit tak, aby vyhovovaly nastaveným pravidlům. Co vše zatím uvádějí a sledují ESG reporty velkých českých firem? A jak lze upravit firemní kulturu pro prospěch vašich zaměstnanců?
Přečíst článek

Klíčem k úspoře za energie je efektivní řízení energetických toků. Firmám pomůže kvalitní monitoring.

Majitelé budov a podniků řeší, jak optimalizovat náklady na energie a obecně, jak správně nastavit svou energetickou koncepci. Jsou si vědomi, že musí zlepšovat svůj energetický management, protože v blízké budoucnosti budou náklady za energie ještě významněji určovat konkurenceschopnost firmy. Snadno dosažitelné úspory jsou ale často už vyčerpané a nezbývá než hledat sofistikovanější způsoby řešení. Tím může být detailní monitoring spotřeby, který odhalí neefektivity a centralizace řízení energetických toků.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 3. – 4 kroky přípravy strategie udržitelnosti

V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na motivaci, tj. proč by se firmy měly udržitelnosti zabývat. Dnes pokročíme a už konkrétně ukážeme, jak na to. Nejen v běžném životě, ale zejména v podnikání totiž platí klasické pořekadlo, že „Naděje není strategie.“ Poznejte čtyři základní kroky, které musí implementaci dobře zvolené strategie předcházet.
Přečíst článek
Odebírat newsletter