Téma: Udržitelnost

Omezit produkci elektroodpadu pomůže recyklace i jednotné nabíječky

Nový telefon si Češi pořizují průměrně jednou za dva roky. Potřeba mít neustále moderní chytrý telefon však zatěžuje nejen peněženky Čechů, ale i životní prostředí. Na každého obyvatele ČR připadá až 15,7 kilogramů elektronického odpadu ročně a víc než desetinu z nich tvoří právě mobilní zařízení. Své vysloužilé telefony Češi nechávají zestárnout v šuplících s tím, „že se třeba jednou budou hodit.“ Ve skutečnosti je ale nejlepším řešením recyklace, kterou kromě prodejců elektroniky nabízí i samotní operátoři. Službu Češi ale téměř nevyužívají a podle T-Mobile se operátorům k recyklaci dostává méně než 1 % prodaných telefonů.
Přečíst článek

Nefinanční reporting malých a středních podniků

Nefinanční reporting nemusí být přínosný jen pro velké korporace. Přinášíme vám několik příkladů malých a středních firem, které dokázaly nefinanční reporting využít. Díky měření uhlíkové stopy ukázaly, že jejich řešení nejen splňuje ekologické standardy, ale může být i účinnější než běžně používané technologie.
Přečíst článek

Co utváří cenu elektřiny?

Po turbulencích na energetickém trhu v roce 2022 jsme se naučili elektřinou více šetřit. I tak je ale účet za elektrickou energii významným výdajem firem i domácností. Elektřina jako komodita není to jediné, za co platíme, a celou částku od nás nedostane ani výrobce elektřiny. Cena silové elektřiny vzniká na trhu, zatímco regulovaná část je pevně stanovena. Na konečné ceně elektřiny se tak podílí i distribuční tarify, poplatky za obnovitelné zdroje, poplatky za stabilitu sítě a daně. V minulých letech tvořila regulovaná složka stanovená regulačním úřadem až polovinu výsledné částky, v tomto roce je to už jen jedna čtvrtina. Stát se tím snaží spotřebitelům alespoň částečně kompenzovat růst ceny silové elektřiny.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 3. – 4 kroky přípravy strategie udržitelnosti

V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na motivaci, tj. proč by se firmy měly udržitelnosti zabývat. Dnes pokročíme a už konkrétně ukážeme, jak na to. Nejen v běžném životě, ale zejména v podnikání totiž platí klasické pořekadlo, že „Naděje není strategie.“ Poznejte čtyři základní kroky, které musí implementaci dobře zvolené strategie předcházet.
Přečíst článek

7 inovačních zelených trendů pro rok 2023

Nový rok přináší na poli udržitelnosti řadu nových výzev, kterým se budou muset postavit nejen velké firmy, ale i státy po celém světě. Existuje však řada velmi zajímavých trendů, které díky těmto výzvám nabývají na důležitosti. Zajímá vás, jaké pokroky nás letos čekají například v oblasti čisté dopravy, energetiky, stavebnictví nebo ochrany biodiverzity?
Přečíst článek
Odebírat newsletter