Aktuality

Články

Jak na odpovědnost za dodavatelský řetězec

Již v únoru 2022 přijala Evropská komise návrh tzv. Due Diligence směrnice. Ta je u nás nejčastěji označována jako Směrnice o odpovědnosti za dodavatelský řetězec – Corporate sustainability due diligence directive – CS3D. Nová pravidla zajistí, aby podniky řešily nepříznivé dopady nejen svých vlastních činností, ale i dopady ve svých tzv. hodnotových řetězcích. Směrnice se tedy dotkne dodavatelsko-odběratelských řetězců v Evropě i mimo ní.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 2. – Benefity a rizika ESG

V úvodním článku našeho seriálu jsme si řekli, jaký je udržitelný model podnikání a proč bychom se jím vůbec měli zabývat. Nastavení firemních procesů a strategie dle pravidel ESG s ohledem na evropský i globální kontext jsou nezbytné a určitě nejde jen o regulatorní a administrativní zátěž, jak si někteří myslí. Přináší i řadu pozitiv podnikatelům samotným. Jaké to jsou?
Přečíst článek

Nový německý zákon předbíhá směrnici CSDD a ovlivní i české exportéry

V záplavě informací o ESG by mohla uniknout pro české exportéry potenciálně nejdůležitější informace: přijetí německého zákona „Lieferkettengesetz“, v překladu „Zákon o dodavatelských řetězcích“. Ten již předjímá, co bude brzy platit v celé Evropské unii, jakmile vejde v platnost směrnice CSDD a zavádí povinnost dodržování a ochrany lidských práv v globálních dodavatelských řetězcích. Vzhledem k tomu, že Německo je naším největším obchodním partnerem, měli by nové legislativě věnovat čeští exportéři zvýšenou pozornost.
Přečíst článek

Zelené dluhopisy – financování budoucnosti

Zelené dluhopisy jsou relativně novou formou udržitelného investování. Od ostatních dluhopisů se na první pohled nijak neliší, ale pro emitenty i investory je rozdíl zásadní: účelem jejich vydávání je totiž financování tzv. zelených projektů. Emitenti skrze ně deklarují vůči investorské i laické veřejnosti svůj závazek podílet se na podpoře udržitelnosti a přispět k dosažení environmentálně prospěšných cílů. Na to slyší velcí investoři (investiční banky, fondy apod.), kteří do takových bohulibých činností chtějí vložit peníze a profilovat se udržitelně i vůči svým klientům, kterým následně zelený produkt nabídnou.
Přečíst článek
Odebírat newsletter