Aktuality

Články

Seriál „Diverzita“: Díl 1. – Co říkají data o diverzitě v Česku a v Evropě

Rozdíl mezi platy českých mužů a žen se dlouhodobě drží na dvouciferných číslech, momentálně činí 17,9 %. Počet žen s terciárním vzděláním přitom muže převyšuje a přesto se ženy do vedoucích pozic dostanou málokdy. Platové rozdíly a zastoupení ovšem nejsou jediným problémem, který firmy v rámci diverzity řeší. Od letošního roku některé z nich budou muset sledovat a reportovat také zastoupení žen ve vedení firem, postoj k LGBTQ+ komunitě či hendikepovaným. Případně jim nezbyde než své standardy upravit tak, aby vyhovovaly nastaveným pravidlům. Co vše zatím uvádějí a sledují ESG reporty velkých českých firem? A jak lze upravit firemní kulturu pro prospěch vašich zaměstnanců?
Přečíst článek

Klíčem k úspoře za energie je efektivní řízení energetických toků. Firmám pomůže kvalitní monitoring.

Majitelé budov a podniků řeší, jak optimalizovat náklady na energie a obecně, jak správně nastavit svou energetickou koncepci. Jsou si vědomi, že musí zlepšovat svůj energetický management, protože v blízké budoucnosti budou náklady za energie ještě významněji určovat konkurenceschopnost firmy. Snadno dosažitelné úspory jsou ale často už vyčerpané a nezbývá než hledat sofistikovanější způsoby řešení. Tím může být detailní monitoring spotřeby, který odhalí neefektivity a centralizace řízení energetických toků.
Přečíst článek

Dekarbonizace jako záruka lepší konkurenceschopnosti firem. Ke snižování uhlíkové stopy pomohou evropské dotace.

Doby, kdy se vykazování udržitelnosti ve firmě týkalo pouze velkých korporací, jsou za námi. Investoři a nadnárodní firmy v rámci ESG monitorují udržitelné aktivity i u svých partnerů a dodavatelů. Zavedení udržitelné strategie se tak stává i pro malé a střední podniky nutností, pokud se chtějí začlenit do dodavatelského řetězce a získat konkurenční výhodu. Klíčovým prvkem v rámci ESG strategií je dekarbonizace. Financovat dekarbonizační opatření pomohou i evropské dotace. V dubnu bude spuštěn program Úspora energie, který nabídne až 5 miliard korun a chystají se i dotace na fotovoltaiku.
Přečíst článek

Seriál „Greenwashing“: Díl 1. – Je zelená opravdu zelená?

Greenwashing je zavádějící strategie firmy, která má vytvářet dojem, že se firma chová udržitelněji, než tomu ve skutečnosti je. Některé firmy, vědomě či nevědomky, se ke greenwashingu uchylují jako ke snadné cestě a netuší, že jim může za pár let zlomit vaz. V prvním díle našeho seriálu odhalíme historii greenwashingu, vysvětlíme, proč se k němu firmy uchylují a v jakých oblastech se s ním můžete setkat. V dalších dílech se budeme věnovat například i na novým pravidlům pro označování produktů, o kterých v lednu rozhodla Evropa a zahájila tak svůj boj proti greenwashingu.
Přečíst článek
Odebírat newsletter