Aktuality

Články

S klimatickou neutralitou opatrně

Je vaše firma klimaticky neutrální? Pravděpodobně nikoliv. Záleží samozřejmě na tom, jak moc benevolentně si klimatickou neutralitu zadefinujete, ale se současnými technologiemi lze v ČR skutečné uhlíkové neutrality dosáhnout jen velmi těžko.
Přečíst článek

S ESG reportingem by firmám pomohl věrohodný skóring

Podle studie Ernst & Young existuje v oblasti ESG na 600 reportovacích standardů. Směrnice CSRD a Evropské standardy pro vykazování udržitelnosti (ESRS) metodiky sjednotí a firmy tak budou (nejen) přesně vědět, kde mohou svou péči o udržitelnost zlepšit. Vycházet budou především ze standardu Global Reporting Initiative (GRI), který se však musí ještě zbavit dvou zásadních překážek – sjednocení měření uhlíkové stopy a zjednodušení reportování pro malé a střední firmy.
Přečíst článek

České podniky mohou získat z OP TAK v roce 2023 téměř 18 miliard korun

V Operačním programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost, který v srpnu vyhlásil první výzvy, je pro české firmy na příští rok připraveno dalších circa 18 miliard korun. Peníze pocházejí z Evropského fondu pro regionální rozvoj, skrze který chce EU podpořit ekonomiky členských zemí v přechodu na udržitelný princip. Celkově mohou firmy a výzkumné instituce z tohoto fondu v letech 2021–2027 získat přibližně 80 miliard.
Přečíst článek

Packeta a Zásilkovna: Téma udržitelnosti pro nás není jen trendová záležitost

Packeta – jedna z nejvýznamnějších společností na českém poli e-commerce – se pro řešení tématu udržitelnosti rozhodla spolupracovat se společností EnviTrail, členem platformy CSRD.cz. Na základě auditu společnosti Envitrail tak Packeta měří svou uhlíkovou stopu. Tu chce redukovat pomocí dekarbonizačních strategií sestavených EnviTrailem, který kromě strategií proti greenwashingu firmě pomáhá i s ESG reportingem.
Přečíst článek

Češi preferují zboží a služby od odpovědných firem, ale jen 18 % z nich si aktivně zjišťuje, které to jsou

Odpovědnou značku si vybaví pouze 4 z 10 Čechů a aktivně si informace o nich zjišťuje necelá pětina populace, vyplývá to z průzkumu výzkumné společnosti Ipsos s názvem CSR&Reputation Research 2021. Výsledky z něj poukazují na skutečnost, že samotná implementace ESG principů automaticky nevede k tomu, aby veřejnost danou firmu vnímala jako odpovědnou. Současný stav je tak příležitostí pro odpovědné firmy ke zvýšení povědomí o sobě. Z dat totiž také vyplývá, že čtvrtina Čechů by si přála více slyšet o odpovědnosti firem a každý osmý Čech doposud nezaznamenal, že by taková kampaň již probíhala.
Přečíst článek
Odebírat newsletter