Téma: Reporting

Seriál „Governance“: Díl 4. – Korupce a úplatkářství

V tomto článku se zaměříme na nefinanční reporting v oblasti korupce a úplatkářství, a to konkrétně ve vztahu k jejich prevenci, odhalování a reportování potvrzených případů takovýchto jednání. Přečtěte si, co budou firmy muset reportovat v rámci požadavků ESRS G1-3 a G1-4. Doporučíme také, na co by se firmy měly zaměřit při prevenci korupčního jednání u svých zaměstnanců.
Přečíst článek

Seriál „CO2 stopa“: Díl 2. – Uhlíková stopa v kontextu ESG

Se zkratkou ESG se v poslední době můžeme setkat takřka všude, kde se řeší udržitelnost. Druhý díl příběhů uhlíkové stopy je věnovaný kontextu ESG a uhlíkové stopy, tedy jak spolu tyto dva pojmy souvisí a jak se vzájemně prolínají v praxi. Přečtěte si, jaké standardy se pro výpočet uhlíkové stopy používají a s jakým dekarbonizačním opatřením začít nejdřív.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 2. – ESRS S2, Pracovníci v dodavatelském řetězci

Klíčovým tématem pilíře „S“ jsou zaměstnanci a péče o ně, což by zejména v dnešní době, kdy je nedostatek kvalitních pracovníků a firmy se předhánějí v boji o každý talent, nemělo být opomíjeno. Kromě péče o vlastní zaměstnance ale nová legislativa vyžaduje, aby firma vedla v patrnosti i pracovníky v dodavatelských řetězcích. Neznamená to však, že musí nutně reportovat o každém svém dodavateli. O potřebě reportování rozhodne tzv. test materiality. Přečtěte si, co se pod tímto termínem skrývá.
Přečíst článek

Seriál „Social“: Díl 1. – Sociální pilíř modelu ESG a standard ESRS S1, Vlastní pracovní síla

Pro každou firmu, bez ohledu na obor podnikání, velikost či lokalitu, jsou důležité vazby a interakce s různými zúčastněnými či zainteresovanými skupinami, tzv. stakeholders. Mezi ty hlavní nesporně patří klienti či spotřebitelé, zaměstnanci a také komunity, ve kterých firmy působí. Tyto skupiny jsou optikou modelu ESG obsaženy v sociálním pilíři. Co o nich podle CSRD budou muset firmy již brzy zveřejňovat? Na co se musí připravit?
Přečíst článek
Odebírat newsletter