Téma: ESG

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 3. – 4 kroky přípravy strategie udržitelnosti

V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na motivaci, tj. proč by se firmy měly udržitelnosti zabývat. Dnes pokročíme a už konkrétně ukážeme, jak na to. Nejen v běžném životě, ale zejména v podnikání totiž platí klasické pořekadlo, že „Naděje není strategie.“ Poznejte čtyři základní kroky, které musí implementaci dobře zvolené strategie předcházet.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 2. – Benefity a rizika ESG

V úvodním článku našeho seriálu jsme si řekli, jaký je udržitelný model podnikání a proč bychom se jím vůbec měli zabývat. Nastavení firemních procesů a strategie dle pravidel ESG s ohledem na evropský i globální kontext jsou nezbytné a určitě nejde jen o regulatorní a administrativní zátěž, jak si někteří myslí. Přináší i řadu pozitiv podnikatelům samotným. Jaké to jsou?
Přečíst článek

Nový německý zákon předbíhá směrnici CSDD a ovlivní i české exportéry

V záplavě informací o ESG by mohla uniknout pro české exportéry potenciálně nejdůležitější informace: přijetí německého zákona „Lieferkettengesetz“, v překladu „Zákon o dodavatelských řetězcích“. Ten již předjímá, co bude brzy platit v celé Evropské unii, jakmile vejde v platnost směrnice CSDD a zavádí povinnost dodržování a ochrany lidských práv v globálních dodavatelských řetězcích. Vzhledem k tomu, že Německo je naším největším obchodním partnerem, měli by nové legislativě věnovat čeští exportéři zvýšenou pozornost.
Přečíst článek

Průzkum: Češi se neshodnou na významu firemní odpovědnosti

Mezi Čechy převládá názor, že by se firmy měly zasazovat o udržitelnost, myslí si to 86 % z nich. Současně ale jen 56 % lidí tvrdí, že podniky v současnosti skutečně udržitelně jednají, větší důvěru vkládají v neziskové organizace a nadace. I když se lidé shodnou, že by firmy měly být udržitelné a odpovědné, významy těchto slov si každý vykládá jinak. Obecně si ale pod firemní udržitelností a odpovědností Češi představují recyklování odpadů, sázení stromů a férové jednání se zaměstnanci, zatímco zapomínají na způsob řízení firmy.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 1. – Přechod k udržitelnému modelu

Všichni mluví o tom, že je potřeba, aby firmy byly udržitelné. Požadují to regulátoři, ptají se na to klienti a zákazníci, vyhodnocují to investoři a finanční instituce, zajímá to potenciální i současné zaměstnance. Ale jak na to? V našem seriálu vám vysvětlíme, jak se vaše firma dostane od klasického modelu fungování do toho udržitelného. Dozvíte se, v čem se tyto modely liší, na co všechno je třeba myslet, jakými kroky projít a v jakém pořadí a nakonec jak poznat, že už vaše firma udržitelná je.
Přečíst článek
Odebírat newsletter