Lorem ipsum dolor, sit amet consectetur adipisicing elit. Quisquam, earum! Quia culpa delectus, accusantium doloribus repellendus officia tempore vero repellat! Porro dolore officia provident quasi aliquam aut odio sequi aliquid.

Téma: ESG

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 2. – Benefity a rizika ESG

V úvodním článku našeho seriálu jsme si řekli, jaký je udržitelný model podnikání a proč bychom se jím vůbec měli zabývat. Nastavení firemních procesů a strategie dle pravidel ESG s ohledem na evropský i globální kontext jsou nezbytné a určitě nejde jen o regulatorní a administrativní zátěž, jak si někteří myslí. Přináší i řadu pozitiv podnikatelům samotným. Jaké to jsou?
Přečíst článek

Nový německý zákon předbíhá směrnici CSDD a ovlivní i české exportéry

V záplavě informací o ESG by mohla uniknout pro české exportéry potenciálně nejdůležitější informace: přijetí německého zákona „Lieferkettengesetz“, v překladu „Zákon o dodavatelských řetězcích“. Ten již předjímá, co bude brzy platit v celé Evropské unii, jakmile vejde v platnost směrnice CSDD a zavádí povinnost dodržování a ochrany lidských práv v globálních dodavatelských řetězcích. Vzhledem k tomu, že Německo je naším největším obchodním partnerem, měli by nové legislativě věnovat čeští exportéři zvýšenou pozornost.
Přečíst článek

Průzkum: Češi se neshodnou na významu firemní odpovědnosti

Mezi Čechy převládá názor, že by se firmy měly zasazovat o udržitelnost, myslí si to 86 % z nich. Současně ale jen 56 % lidí tvrdí, že podniky v současnosti skutečně udržitelně jednají, větší důvěru vkládají v neziskové organizace a nadace. I když se lidé shodnou, že by firmy měly být udržitelné a odpovědné, významy těchto slov si každý vykládá jinak. Obecně si ale pod firemní udržitelností a odpovědností Češi představují recyklování odpadů, sázení stromů a férové jednání se zaměstnanci, zatímco zapomínají na způsob řízení firmy.
Přečíst článek

Seriál „Jak na udržitelnost ve firmách“:
Díl 1. – Přechod k udržitelnému modelu

Všichni mluví o tom, že je potřeba, aby firmy byly udržitelné. Požadují to regulátoři, ptají se na to klienti a zákazníci, vyhodnocují to investoři a finanční instituce, zajímá to potenciální i současné zaměstnance. Ale jak na to? V našem seriálu vám vysvětlíme, jak se vaše firma dostane od klasického modelu fungování do toho udržitelného. Dozvíte se, v čem se tyto modely liší, na co všechno je třeba myslet, jakými kroky projít a v jakém pořadí a nakonec jak poznat, že už vaše firma udržitelná je.
Přečíst článek

Češi preferují zboží a služby od odpovědných firem, ale jen 18 % z nich si aktivně zjišťuje, které to jsou

Odpovědnou značku si vybaví pouze 4 z 10 Čechů a aktivně si informace o nich zjišťuje necelá pětina populace, vyplývá to z průzkumu výzkumné společnosti Ipsos s názvem CSR&Reputation Research 2021. Výsledky z něj poukazují na skutečnost, že samotná implementace ESG principů automaticky nevede k tomu, aby veřejnost danou firmu vnímala jako odpovědnou. Současný stav je tak příležitostí pro odpovědné firmy ke zvýšení povědomí o sobě. Z dat totiž také vyplývá, že čtvrtina Čechů by si přála více slyšet o odpovědnosti firem a každý osmý Čech doposud nezaznamenal, že by taková kampaň již probíhala.
Přečíst článek
Odebírat newsletter