Téma: Uhlíková stopa

Případová studie: CPI Property Group a zelené dluhopisy v ČR

CPI Property Group implementuje ESG principy již od roku 2018. Po pěti letech tak lze na této společnosti názorně ilustrovat, jak takový proces vypadá v praxi. CPIPG na sebe v ČR mimo jiné upozornila tím, že jako první emitovala zelené dluhopisy, díky kterým získala i lepší financování, což byl jeden z primárních cílů implementace ESG principů. Společnost zároveň zvýšila podíl svých budov s certifikátem udržitelnosti na 33 % (podle hodnoty v portfoliu) a mezi lety 2020 a 2021 více než zdvojnásobila objem elektřiny odebírané z obnovitelných zdrojů.
Přečíst článek

Jak si vylepšit ESG skóre podporou udržitelného stravování

Třetina veškerého vyprodukovaného jídla přijde nazmar. Ztráty se týkají jak samotné produkce, tak zpracování, distribuce či chování spotřebitelů, kteří vyhodí přibližně desetinu jídla. Kvůli tomu dochází k plýtvání vynaloženými zdroji a zvyšování uhlíkové stopy. Proti tomu se nicméně snaží bojovat jednotlivé vlády i samotné firmy. Například podle průzkumu společnosti Edenred opatření proti plýtvání zavedly již tři čtvrtiny restaurací, přičemž nejčastěji se jednalo o úpravu menu a receptur. V rámci sociálního pilíře ESG ale mohou proti plýtvání bojovat všechny firmy, tedy i ty, které nespadají do potravinářství.
Přečíst článek

Uhlíková stopa malých a středních podniků

Nefinanční reporting nemusí být přínosný jen pro velké korporace. Přinášíme vám několik příkladů malých a středních firem, které dokázaly nefinanční reporting využít. Díky měření uhlíkové stopy ukázaly, že jejich řešení nejen splňuje ekologické standardy, ale může být i účinnější než běžně používané technologie.
Přečíst článek

Omnicom Media Group: Emise ve Scope 3 snížíme zapojením klientů do dekarbonizace reklamního trhu

Reklamní a komunikační prostředí jsou oblastí, ve které se prozatím ohledy na životní prostředí příliš neberou. Největší podíl vyprodukovaných emisí mediální skupiny Omnicom Media Group (OMG) spadá do Scope 3, což jsou emise vzniklé mimo hranice společnosti. OMG se proto rozhodla aktivně snižovat své emise nejen ve Scope 1 a 2, ale jít ve snižování emisí o krok dál a podporovat své klienty v jejich vlastní dekarbonizaci.
Přečíst článek
Odebírat newsletter